søndag den 25. august 2013

Patchwork træf..

Har i dag brugt en hel dag i Herning med min mor og moster, vi var til patchwork træf i konferencecentret.. (far ville ha sagt misbrugs møde :P) Og pyha hvor er det svært at holde hovedet koldt med alt det stof alle steder!!! Mit hoved er ved at eksplodere af alle de ideer.. Så nu er det bare at få syet noget af alt det stof og andet godt vi fik med hjem.. Kan da godt afsløre at jeg allerede er gået igang, med et betræk til min skammel i køkkenet :P


I kan nok forestille jer hvor svært det er at vælge billeder ud efter sådan en dag! Så efter en længere lodtrækning, har jeg valgt nogle favoritter :P 

Det tæppe i ser ovenfor er syet af min mosters sy-gruppe i Skive, det er det der på fint dansk hedder et egnstæppe.. Det er syet til et hospice i Skive, med motiver fra hele egnen..


Denne blok er den moster har syet, det er hendes udsigt fra vinduerne i stuen.. 


Disse huse var bare alle steder! Blev helt grebet af den lille verden man kunne skabe med dem på et tæppe eller små enkeltstående quilts..


Der var også mange der havde brugt alle mulige former for broderi i deres tæpper, en utrolig fin detalje, der giver masser af liv..


Og til sidst et tæppe af Kaffe Fassett stoffer.. Han arbejder med nogle helt fantastiske farver og mønstre, og blev helt optaget af de farver der var sat sammen her.. 

Det var vist hvad det kunne blive til på denne søndag aften.. Håber i har haft en lige så god søndag som mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar