onsdag den 11. juli 2012

Rabarber!

I weekenden var vi et smut nede ved mine svigerforældre, og i sådan et sommervejr får man da lyst til dessert! Egentlig gik ideen på rabarber is, men da vi endelig havde fået taget os sammen til at handle det ind vi skulle bruge, kom vi til at tænke på det jo skulle stå temmelig længe i fryseren! Måske ikke helt gennemtænkt!



Nå, men der skal mere end det til at slå min svigerinde og jeg ud, så vi tænkte kreativt! Rabarber trifli blev altså det endelige projekt!
Straks gik jagten ind i naboens have! ( søde Karen havde altså givet os lov!) Og her ser i høsten! 800 g jordbærrabarbere af fineste kvalitet!


800 g rabarber i rengjort tilstand!
270 g sukker
1 stang vanilie

Koges med lidt, og her mener jeg lidt, vand, til det er blevet kompot! Sådan noget tager vel 10 min. eller sådan noget!

½ l fløde piskes til skum

8 pasteuriserede æggeblommer
125 g sukker

Piskes til æggesnaps (det hed det i hvert fald da jeg var lille!) og vendes derefter sammen med fløden.

1 pose makroner vendes i 1 dl portvin

Til sidst er det bare at putte det hele i en skål, gerne i lag så det ser lidt præsentabelt ud!


Nå ja, nogen skulle jo ta opvasken!

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. He he....det er gode minder :o) tak for en sjov og dejlig dag i dit skønne selvskab søde :o)

    SvarSlet